?

Log in

No account? Create an account
curiosity

October 2017

S M T W T F S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Tags

Powered by LiveJournal.com
curiosity

A Midsummer Night's Ritual

My friend phoenixmedusa sent me this play she got from one of her lists.
[Ok nobody is commenting so I'm taking out the cut tag]

Scene: A wood. In the distance is an eclectic pagan group. Two figures hiding in the woods spot each other.

Thor: Evening.

Zeus: Evening. God?

Thor: Yep. You too?

Zeus: Yep.

[Pause]

Thor: How long ago did they invoke you?

Zeus: About half an hour. Still singing those awful songs though.

Thor: We all come from the Goddess?

Zeus: That's the dirge. Cheek. You've heard that other one? We are the old people, we are the new people, we are same people, wiser from before?

Thor: Yeah. What do you make of it?

Zeus: Olympus knows. If they're so bloody wise why can't they work out whether they're old, new or the same? Where you from?

Thor: Up North. Thunder God.

Zeus: Hey, really? Me too. King of the Gods round our way. You?

Thor: Sometimes, depends on the saga. Oh look, they're sacrificing some stuff.

[In the circle some mead is poured onto the ground. Thor holds hands out and mead flows into them from the ground.]

Thor: How am I supposed to get rat-faced on this? Half a bloody thimbleful.

Zeus: What is it?

Thor: Mead. Made from honey.

Zeus: Alcoholic?

Thor: Yep.

Cerridwen: Evening boys.

Thor and Zeus: Whoa Nelly.

Cerridwen: Pour it in this cauldron.

Thor does so. Cauldron fills with mead.

Thor: I have GOT to get me one of those.

Zeus (drinking): Mmmm. Nice. That eye-tie girl, Fortuna, she's got a horn like that. Keeps it stuffed with fruit all the time though. This is good stuff. Let's pass it round before the wine gets poured.

Thor: Wine?

Zeus: O, believe me, if you like this stuff you're gonna love wine. Hey girlie, where you from?

Cerridwen: Wales. Got left out of the Seven Goddess chant because Americans think Wales is part of England or something. And they never pour cider in this damn country. COME ON OUT LADS.

[Various pantheons of deities emerge from trees, gather round and scoop mead.]

Venus: Honey. It's booze made from honey. And bees are sacred to me. Why didn't my priestesses think of this?

Zeus: Heads up, here comes the wine.

[In the distance, wine is poured on the ground. Dionysus holds out hands, wine flows from ground and he pours it into the cauldron. Cauldron fills with wine. Deities greedily scoop up and drink.]

[Long pause]

Thor: What is this crap?

Zeus: Whaddya mean, this is wine. This is good stuff. This is, this is ... this is NON-ALCOHOLIC. WHO ORDERED THIS?

Evil Demon: It is I, Alconon, Lord of the 12 Steps. Where's everyone going?

[Gods and Goddesses disperse, mumbling. In the distance, the ritual continues for hours and hours and hours.]

Comments

*giggles madly*

And so true

I'm glad I'm having the symposium this Saturday :-)

That reminds me...

of one ritual Wolf and I did.

He was Soooo disappointed we didn't have beer in the fridge after invoking Asher. And I was confused about the wine cooler that WAS in there.

*grins*

Re: That reminds me...

Who is Asher? I'm not familiar with him?
*SNORFLE*

That's GOOD !
Very funny.